Tapasztalatunk szerint gyakran visszatérő kihívások a vezetői munkában pl.:
- nehéz emberek kezelése, nehéz döntések meghozása…
- hogyan fogadtassam el magamat vezetőként senior kollégákkal...
- hogyan építsem le a játszmázást a csapatban, hogy “jó” csapatom legyen...
- hogyan őrizzem meg “arcomat”, álláspontomat kockázatos helyzetekben...
- hogyan döntsek és cselekedjek, ha bizonytalan, esetleg konfliktuskerülő vagyok...
- hogyan őrizzem meg az egészségemet, maradjak egyensúlyban a szétforgácsoló elvárások és tempó közepette…
Fejlesztési koncepciónk alapja, hogy a vezetők a maguk módján, megélt tapasztalataik fényében juthatnak előre a vezetői pályájukon. Kész válaszok és előre kategorizált összefüggések megtanulása helyett - hogy hitelessé válhasson - minden vezetőnek saját stílusában, környezetére tekintettel és önismeretére is alapozva érdemes felépíteni vezetői szerepvállalását, megtalálnia a maga hangját.,
Azt képviseljük, hogy a vezetői szerep komplex, kontextus függő, betöltése közben elsődleges, hogy
- a vezető élő kapcsolatban legyen a környezetével,
- tudatosan építse fel saját vezetői szerepvállalásának céljait, sarokpontjait,
- világos és betartható elveket alkosson és gyakoroljon csapatában - csapatával együtt,
- erős önismereti alapon, hitelesen, környezetével összhangra törekedve és magát egyensúlyban tartva, értékeket képviselve tegye a dolgát.
Programjaink hangsúlyos módszertani része a résztvevői csoport tanuló teammé formálása, hogy ezen keresztül lehetővé váljanak a coaching szemléletű esetfeldolgozások egy nyitott, megoldáskereső, kreatív együttműködésben.
Azt tartjuk, hogy optimálisan a vezetőképzés:
- mind felépítését (módszertanát), mind fókusztémáit tekintve, igényfelmérések alapján testre szabottan összeállított,
- több alkalomból álló folyamat, az egyes alkalmak között néhány hét, vagy hónap intervallummal,
- a résztvevőkkel és megbízóinkkal egyben partneri együttműködés is, ahol a visszajelzésekre figyelve folyamatosan finomítjuk, alakítjuk a programokat, beépítve a megélt tapasztalatok konzekvenciáit.
Minden képzés annyit ér, amennyit abból a gyakorlatban is használni lehet.
Ezt az elvet képviseljük programjaink előkészítésekor, valamint azok megvalósítása során, mert ez biztosíthatja sikerességüket.