Eredményes készségfejlesztést személyes, valós, gyakorlati igényekhez kapcsolódva lehet megvalósítani. Megközelítésünkben szabványmegoldások, teoretikusan előkészített, előre gyártott gyakorlatok helyett azt valljuk, hogy a való élet kérdéseihez történő kapcsolódás biztosítja a résztvevők érdeklődésének felkeltését, fenntartását.
A kompetenciafejlesztések fókusztémáit előzetes igényfelmérés alapján, testre szabottan kialakított tematikus blokkokban dolgozzuk fel.
A következőkben ízelítőül felsorolunk néhány olyan kérdéskört, amelyekkel gyakran találkoztunk ügyfeleinknél:
- A “találó” visszajelzések és technikájuk,
- Asszertív szemlélet és kommunikáció,
- Meetingvezetés és moderálás,
- Kérdezéstechnika - kitől, mit, hogyan, milyen céllal…?
- Energiamenedzsment, - egyensúlytartás, - stresszkezelés,
- Hatás - befolyás - kapcsolódás...
Megközelítésünkben a készségfejlesztés egyben szemléletformálást is jelent. Pusztán technikákat gyakorolva felületes maradhat a tanulás, a mélyebb beépüléshez az adott készség gyakorlati alkalmazásához kapcsolódó szándék és a viszonyulás tudatos alakítása is szükséges.
Ha például valaki nem szeret előadni, akkor a szereplési helyzetek elkerülésének szándékát is szükséges megértenie és megváltoztatnia, mielőtt vagy miközben prezentációs technikát tanul...
Ha valaki óvakodik a véleményét felvállalni, akkor az asszertív kommunikáció technikáinak elsajátítása előtt vagy alatt azon az indíttatásán is érdemes dolgoznia, ami eltávolítja őt álláspontja képviseletétől…
A leghatékonyabbnak a folyamatjellegű készségfejlesztést tartjuk, ahol több képzési alkalom követi egymást, melyeken a korábban tanultak gyakorlása kapcsán szerzett tapasztalatok feldolgozása, ezáltal a tanulás megszilárdítása, finomítása, élethez kötése is megtörténhet.